Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2010 18:05 - Молба за отлагане на празниците
Автор: kapito Категория: Поезия   
Прочетен: 11464 Коментари: 50 Гласове:
31

Последна промяна: 26.12.2010 14:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Как блести само всичко наоколо -
цветни гирлянди, искрящи кълбета...
Открехват се даже вратите на пъкъла.
Коледа е и за мръсните псета.

Гледам хората - греят лицата им,
пожелават си разни красиви неща.
Завиждам. Чисто и просто завиждам
на техните светли, свободни сърца.

Мразя ги аз тези празнични изблици
(доста години, откак съм така).
В мен всеки следващ празник забива
поредната яка свръхдоза тъга.

Господи, хайде де, стига се ражда,
стига възкръсва, и ходи, и прочие!
Спри сега времето! А когато се върна
ще отбележим денят за започване!

И разбунтувай морето тогава
с  големи и яростни луди вълни,
струпай отново нас всички край огъня
и китарени звуци пусни да звънят!

Ще осъмнем докато китарата пее,
ще изтупаме лекичко ситния пясък,
слънцето бавно над нас ще изгрее,
изписано в златна божествена маска.

Ще доживея - аз знам - този празник.
Ех, надеждо, ти вече си стара,
но не умираш. Сякаш изчакваш
да се завърна при мойта китара.

Пясъкът, старият - някак си топъл -
уморено, но нежно петите разтрива.
Чува се даже и тихият вопъл
на вълната - все тъй калаено сива.

И дочувам в миг дивия крясък на гларус -
като зов той отеква и идва към мен.
Отговарям - недей! Не сега. Още малко.
Някой ден. Истински. Благословен.



Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eleonoraknyazheva - Аз бих отложила болестите, Капи.
19.12.2010 18:10
Весели празници и бъди здрава.:)))
цитирай
2. andromen - ...Поезия....
19.12.2010 18:11
Струната, която опъваш е точната....
От Гьоте и неговият възглас "О, време, миг поспри - тъй хубаво си ти!..." до ден днешен сме така настроени...Познанието, времето и празниците носят печал...
Желая ти успех!
цитирай
3. smile999 - Супер!
19.12.2010 18:15
Браво kapito!Изпълни ми душата, дори ме разплака!
Прегръдки за добрата поезия и чувството, което породи!
цитирай
4. kapito - eleonoraknyazheva - Аз бих отложила болестите, Капи.
19.12.2010 18:15
eleonoraknyazheva написа:
Весели празници и бъди здрава.:)))

Еми щом можеш :)
Блазе ти :)
Мерси, Княгиньо, на теб също да са ти весели ! :)
цитирай
5. kapito - Струната, която опъваш е точната. . ...
19.12.2010 18:18
andromen написа:
Струната, която опъваш е точната....
От Гьоте и неговият възглас "О, време, миг поспри - тъй хубаво си ти!..." до ден днешен сме така настроени...Познанието, времето и празниците носят печал...
Желая ти успех!

Благодаря и весели празници, въпреки всичко!
цитирай
6. kapito - Браво kapito!Изпълни ми душата, ...
19.12.2010 18:19
smile999 написа:
Браво kapito!Изпълни ми душата, дори ме разплака!
Прегръдки за добрата поезия и чувството, което породи!

Мерси, миличка, прегръдки и за теб :)
И да не забравиш - имам от теб обещано кафе, когато се върна :)
цитирай
7. smile999 - Няма да се отървеш лесно!;-)))
19.12.2010 18:53
Няма да се отървеш лесно!;-)))
цитирай
8. iliada - Навярно в лош момент си сътворила този стих мила!
19.12.2010 18:56
Дано е отминал вече!
Прегръдки!
цитирай
9. анонимен - Прекрасно стихотворение.
19.12.2010 19:21
Това, което много мислят , но няма да го кажат. И аз се чудя как не им писва от все едни и същи песни и поздравления и лигавене и рождествата им и цялата останала суетня. Страшно си го казала вместо мен. Поздравявам те!
цитирай
10. injir - Хубаво е. Докосва сърцето. Не тъ...
19.12.2010 19:58
Хубаво е. Докосва сърцето. Не тъгувай! Приятна вечер!
цитирай
11. vedrina - !!!
19.12.2010 21:54
Много е тъжно, и много нежно, елексир...!!!
Пожелавам ти много любов и повече вяра и надежда!
"Мразя ги аз тези празнични изблици
(доста години, откак съм така).
В мен всеки следващ празник забива
поредната яка свръхдоза тъга."
цитирай
12. slavimirgenchev1953 - Празниците да идват,
20.12.2010 00:19
когато сме готови за тях! )))
цитирай
13. osi4kata - с цялата си обич
20.12.2010 00:47
ти пожелавам весели празници!

цитирай
14. bizcocho - Чудесно изпълнение! "...
20.12.2010 03:02
Чудесно изпълнение!

"Господи, хайде де, стига се ражда,
стига възкръсва, и ходи, и прочие!
Спри сега времето! А когато се върна
ще отбележим денят за започване!" - много харесах този куплет, а първите два реда от него са си направо литературно попадение за мен!
цитирай
15. tryn - Благодаря, Капи!
20.12.2010 03:42
Мислех, че само аз съм тъжна по празниците.

Но ти поне знаеш защо и добре се мотивираш.

Макар и насила, нека се усмихнем на тези, които сега са вече пред вратите ни...

Весела и щастлива Коледа! :)



цитирай
16. kapito - Няма да се отървеш лесно!;-))) ...
20.12.2010 09:24
smile999 написа:
Няма да се отървеш лесно!;-)))

:)))
Надявам се на това !
цитирай
17. kapito - Дано е отминал вече! Прегръдк...
20.12.2010 09:25
iliada написа:
Дано е отминал вече!
Прегръдки!

За жалост моментът отдавна е преминал в състояние ...
Но ... надеждата .... я има. :)
цитирай
18. kapito - Това, което много мислят, но няма да ...
20.12.2010 09:26
kushel написа:
Това, което много мислят , но няма да го кажат. И аз се чудя как не им писва от все едни и същи песни и поздравления и лигавене и рождествата им и цялата останала суетня. Страшно си го казала вместо мен. Поздравявам те!

Благодаря, куш, че се отбиваш ! :)
Надявах се наистина и някой друг да мисли като мен.
цитирай
19. kapito - Хубаво е. Докосва сърцето. Не тъ...
20.12.2010 09:27
injir написа:
Хубаво е. Докосва сърцето. Не тъгувай! Приятна вечер!

Мерси, Инче!
Всички добри неща да ти се случат! :)
цитирай
20. kapito - Много е тъжно, и много нежно, еле...
20.12.2010 09:29
vedrina написа:
Много е тъжно, и много нежно, елексир...!!!
Пожелавам ти много любов и повече вяра и надежда!
"Мразя ги аз тези празнични изблици
(доста години, откак съм така).
В мен всеки следващ празник забива
поредната яка свръхдоза тъга."

Благодаря, че се отби, ведрина! :)
цитирай
21. kapito - slavimirgenchev1953 - Празниците да идват,
20.12.2010 09:31
slavimirgenchev1953 написа:
когато сме готови за тях! )))

А така !
Слави, благодаря за подкрепата! :)
цитирай
22. kapito - osi4kata - с цялата си обич
20.12.2010 09:32
osi4kata написа:
ти пожелавам весели празници!



Благодаря ти, обещавам поне малко да се повеселя!
И аз те обичам! :)
цитирай
23. kapito - Чудесно изпълнение! "...
20.12.2010 09:33
bizcocho написа:
Чудесно изпълнение!

"Господи, хайде де, стига се ражда,
стига възкръсва, и ходи, и прочие!
Спри сега времето! А когато се върна
ще отбележим денят за започване!" - много харесах този куплет, а първите два реда от него са си направо литературно попадение за мен!

Благодаря, bizcocho, поласкана съм, че се отби и при мен!
цитирай
24. kapito - tryn - Благодаря, Капи!
20.12.2010 09:35
tryn написа:
Мислех, че само аз съм тъжна по празниците.

Но ти поне знаеш защо и добре се мотивираш.

Макар и насила, нека се усмихнем на тези, които сега са вече пред вратите ни...

Весела и щастлива Коледа! :)

Знаех си, че не съм само аз така.
Мерси, Ели, весела и щастлива и за теб! Наистина е добре да се усмихваме, дано да успеем!
цитирай
25. lokos - Да ти имам поезията аз! Хайде сега ...
20.12.2010 09:44
Да ти имам поезията аз!
Хайде сега нещо весело напиши!
Нали?
цитирай
26. hristo27 - Чудесно се е получило. Поздрави за ...
20.12.2010 09:47
Чудесно се е получило.
Поздрави за успешна седмица!
цитирай
27. kapito - Да ти имам поезията аз! Хайде сега ...
20.12.2010 09:48
lokos написа:
Да ти имам поезията аз!
Хайде сега нещо весело напиши!
Нали?

Критиката приета!
Ще се старая :)
цитирай
28. kapito - Чудесно се е получило. Поздрави за ...
20.12.2010 09:49
hristo27 написа:
Чудесно се е получило.
Поздрави за успешна седмица!

Успешна и на теб, Христо!
Благодаря, че се отби!
цитирай
29. yotovava - и аз много ги недолюбвам празниците,
20.12.2010 09:54
най-вече за принуденото веселие...
Поздрав, Кап.
Валя
цитирай
30. kapito - yotovava - и аз много ги недолюбвам празниците,
20.12.2010 10:03
yotovava написа:
най-вече за принуденото веселие...
Поздрав, Кап.
Валя

Да де, ама ..... к'во да праиш ....
Идват и това е!
цитирай
31. velikataniki - браво
20.12.2010 11:41
напълно споделям твоята гледна точка, от години насам :)
цитирай
32. kapito - velikataniki - браво
20.12.2010 15:08
velikataniki написа:
напълно споделям твоята гледна точка, от години насам :)

Ех, значи се оказа, че имам доста повече съмишленици :)
Мерси, че намина :)
цитирай
33. balgarski7vinarki - Be kakvi ti svetli i svobodni sarza- taka ni e pritisnal jivota, che tova sa
20.12.2010 15:54
,po-skoro migove na iluzia, che sarzata sa svetli i svobodni- da, ima i takiva sarza, no povecheto sa sviti, tajni i ugrijeni sarza, koito triabva da sa svetli po-skoro za tezi, koito ochakvat tova ot tiah, taka che za kakvo po-tochno da se zavijd - navremeto zavijdahme po inache, sega e drugo.Po-skoro se radvai che si se oblegchila oteventualna izlishna igra,
pak ako ti triabvat praznizi i kupon s guvech/mnogo veseliashti se na edno miasto=guvech/- obadi se na niakoi star sauchenik, vinagi e got.
Veseli praznizi,N
/ i az sam v saotvetnata vazrastova grupa i pateh, ama mnogo, ot nerazbirane i miseria/
цитирай
34. kapito - , po-skoro migove na iluzia, che ...
20.12.2010 16:06
balgarski7vinarki написа:
,po-skoro migove na iluzia, che sarzata sa svetli i svobodni- da, ima i takiva sarza, no povecheto sa sviti, tajni i ugrijeni sarza, koito triabva da sa svetli po-skoro za tezi, koito ochakvat tova ot tiah, taka che za kakvo po-tochno da se zavijd - navremeto zavijdahme po inache, sega e drugo.Po-skoro se radvai che si se oblegchila oteventualna izlishna igra,
pak ako ti triabvat praznizi i kupon s guvech/mnogo veseliashti se na edno miasto=guvech/- obadi se na niakoi star sauchenik, vinagi e got.
Veseli praznizi,N
/ i az sam v saotvetnata vazrastova grupa i pateh, ama mnogo, ot nerazbirane i miseria/

Много благодаря за отделеното внимание и коментара. Вероятно имаш предвид хората в България.
И да се обадя на някой стар съученик ... все тая . Технически е доста сложно да учавствам в "гювеча" :)
Весели празници и на теб!
цитирай
35. razkazvachka - Не знам за "гювеча" -
20.12.2010 20:41
но празникът винаги е бил по-скоро състояние на духа...
Нека ти е празнично - ново, обновление!
цитирай
36. jadeeyedmermaid - Така е, без любов от теб и за теб и в...
20.12.2010 23:16
Така е, без любов от теб и за теб и всички производни празниците не са истински за душата! Поздрави!
цитирай
37. kapito - но празникът винаги е бил по-скоро ...
21.12.2010 08:38
razkazvachka написа:
но празникът винаги е бил по-скоро състояние на духа...
Нека ти е празнично - ново, обновление!

Абсолутно съм съгласна, поздрав за теб!
цитирай
38. kapito - Така е, без любов от теб и за теб и в...
21.12.2010 08:39
jadeeyedmermaid написа:
Така е, без любов от теб и за теб и всички производни празниците не са истински за душата! Поздрави!

Именно :)
Благодаря, че уважи и моята къщичка :)
цитирай
39. zemela - Много ми е познато това, за което ...
21.12.2010 13:54
Много ми е познато това, за което пишеш. Чудя се, за колко ли от нас тази празнична еуфория изглежда съвършено куха...
цитирай
40. kapito - Много ми е познато това, за което ...
21.12.2010 16:14
zemela написа:
Много ми е познато това, за което пишеш. Чудя се, за колко ли от нас тази празнична еуфория изглежда съвършено куха...

Аз наистина не вярвах, че темата ще е близка на толкова много хора. Мислех си - ето сега ще ме обругаят непременно :)
Всъщност се оказа точно обратното.
Добре дошла в клуба :)
Мерси, че намина !
цитирай
41. katty1959 - Стихотворението е чудесно, Кап...
22.12.2010 13:51
Стихотворението е чудесно, Капито! И аз почти всички празници ги прекарвам сама, макар че в стиховете ми се опитвам да си "самовнушавам" оптимизъм... Не винаги се получава... Желая ти тъгата да отмине и да ти се случат много земни чудеса! Ще пия едно за твое здраве в Коледната нощ! Хайде, усмихни се!:)))))
цитирай
42. kapito - Стихотворението е чудесно, Кап...
22.12.2010 15:23
katty1959 написа:
Стихотворението е чудесно, Капито! И аз почти всички празници ги прекарвам сама, макар че в стиховете ми се опитвам да си "самовнушавам" оптимизъм... Не винаги се получава... Желая ти тъгата да отмине и да ти се случат много земни чудеса! Ще пия едно за твое здраве в Коледната нощ! Хайде, усмихни се!:)))))

Радвам се, че намина, Кате :)
Благодаря ти, и аз ще пия едно за твое здраве :)
И ти се усмихни! :))))))))))))))))))
цитирай
43. pevetsa - Отговарям - недей! Не сега. Още м...
23.12.2010 19:12
Отговарям - недей! Не сега. Още малко.
Някой ден. Истински. Благословен.

ДНЕС БЪДИ БЛАГОСЛОВЕНА, ДНЕС, СЪС ЗДРАВЕ И ОБИЧ!
Алекс
цитирай
44. rotazia - Eй, момичееее!
23.12.2010 21:31
Получих си свръхдозата!
Бъди щастлива, доколкото можеш, добра, когато трябва, и най-вече здрава, че без здраве нищо хубаво не става!
цитирай
45. kapito - Отговарям - недей! Не сега. Още м...
24.12.2010 08:50
pevetsa написа:
Отговарям - недей! Не сега. Още малко.
Някой ден. Истински. Благословен.

ДНЕС БЪДИ БЛАГОСЛОВЕНА, ДНЕС, СЪС ЗДРАВЕ И ОБИЧ!
Алекс

Мерси, Алекс!
Да ти се връща тъпкано! :)
цитирай
46. kapito - Получих си свръхдозата! Бъди ...
24.12.2010 08:55
rotazia написа:
Получих си свръхдозата!
Бъди щастлива, доколкото можеш, добра, когато трябва, и най-вече здрава, че без здраве нищо хубаво не става!

Да, права си и благодаря!
На теб също здраве и късмет!
цитирай
47. iliada - Честита Коледа,kapito!
25.12.2010 11:01
ИИСУСЕ, ПАК ЕЛА И СЕ РОДИ!
Иисусе, пак ела и се роди
на жадните за правда във сърцата!
Светът да види, че в безброй гърди
към Теб все още има обич свята!

О, как жадуваме да ти дадем
във Твойта бедност ъгълче уютно,
да стане всеки наш дом Витлеем
за Теб и Твойта Майка безприютна!

Тя бедна е и няма със какво
в таз мразовита нощ да Те повие.
Ала в деня на Твойто Рождество
горим от жар да ù помогнем ние!

От нежни чувства ще Ти изтъчем
завивки чисти, пелени, повои!
От обич люлчица ще ти сплетем!
Сърцата ни ще станат ясли Твои!

Със вяра ще Те крием, — да не би
на Ирод мечът зъл да Те издебне!
Не ще заспим в свещените борби,
кога бдят толкова очи враждебни!

Ела, ела под нашия покров!
Жадуваме от Теб да сме огряни!
Расти, расти под нашата любов,
за да расте чрез Тебе любовта ни.

Любов към всички страдащи души.
Любов към мъничките Твои братя,
чиито сълзи Твойта вест суши
и сочи пътя чист към небесата!

РОДИ СЕ БОГ

Роди се Бог! Славете Го!
Христос е тук! Срещнете Го!
Сторете му в душите място!
Сърцата превърнете в ясли!

И направете Му поклон —
да влезе Той във всеки дом,
та дето мракът е витаел,
звездата Му да засияе!
цитирай
48. inakrein - Докосна ме твоя стих! Поздрави!
25.12.2010 12:20
Докосна ме твоя стих! Поздрави!
цитирай
49. kapito - ИИСУСЕ, ПАК ЕЛА И СЕ РОДИ! Че...
26.12.2010 07:57
iliada написа:
ИИСУСЕ, ПАК ЕЛА И СЕ РОДИ!

Честито Рождество Иля!
цитирай
50. kapito - Докосна ме твоя стих! Поздрави!...
26.12.2010 08:07
inakrein написа:
Докосна ме твоя стих! Поздрави!

Поздрав и за теб Ина!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kapito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 843690
Постинги: 181
Коментари: 2461
Гласове: 5817
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930