Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2010 23:31 - Римска разходка - 4 - "Българската" църква
Автор: kapito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12143 Коментари: 39 Гласове:
37

Последна промяна: 05.11.2010 20:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Здравейте пак!
Давайте да ходим до "Българската" църква в Рим!
Аз тръгнах ..., обаче се заплетох много здраво :)))) Нали вече знам туй-онуй и тръгнах без схема :). И се мотам и си казвам - ето сега след това завойче май е! Обаче не би. Изведнъж в мен се блъска плоча с нарисувани Кирил и Методий! Гледам и не вярвам на очите си! Църквата търсих, намерих Кирил и Методий! Ето, ако не вярвате:
image


Чета аз и се оказва, че са именно Кирил и Методий! Плочата е до врата, която се оказва вход на манастир, в който Кирил и Методий са живели от 867 до 869 г.
Ето:
image

Поглеждам наляво и виждам ... Базилика "Света Праседе". Нахлувам с надеждата нещо за Кирил и Методий още да видя, обаче ахвам пред още нереставрираните фрески,някои едва различаващи се под оскъдната светлина. Атмосферата вътре е толкова древна, че направо се пренасяш във времето. За съжаление в сумрака снимките не станаха добри, а и цветовете бяха толкова избелели ...
Снимам първо един обособен кът вдясно :
image

Отстрани - нишата,
image

И после влизам в един друг кът вляво, изографисан невероятно и запазен много добре:
image

Снимам всичко! Ето купола:
image

После гледам добре запазена част от колона и снимам (мисля си - поне е добре осветена, снимам.) После обаче чета под нея и буквално потръпвам - оказва се част от колоната, на която е бил привързан Христос, докато са го бичували!!!!!
image

Снимала съм само там, където беше по-осветено. Топва е друга ниша (или зала, не знам точно как да го нарека) :

image


И е зад една желязна решетка, обаче проврях си аз телефона зад решетката и цък!

image

И наляво цък :)

image

Не излезе добре снимката, но и не е много добре запазено - това изобразява Тайната вечеря:

image

Това е централния купол:
image

Красота неподправена е тук!
image

Падрето ми се скара. Вика ми недей флаш! Аз казвам - нямам бе, човек, флаш, това ми е светкавицата от телефона! :))))))))) Каза, че може. Одобри ме, един вид :)
image

Ей, как ме е яд, че няма добра светлина!

image

Централният свод е една малка приказка:

image

Това е една от многобройните изписани колони. Единствената, която беше на светло
image

А тук вижте само как е изписано прозорчето! Красота!

image

Внушителна е тази базилика! Огромна е направо. А отвън е толкова незабележима!
image

Ето малко по-отблизо
image

Това е самата Света Праседе. Надписа до нея разказва, че е живяла в I - II век след Христа. Дъщеря на Римски сенатор, посветила живота си на покровителство над преследвани християни, мъченици. Молят се на нея най-вече за любов. Виждате как отзад са закичени множество сърца.

image

Влязох и долу, под олтара , където има нещо като подземие, в което са съхранени саркофазите на светицата (по нашите канони по-точно би било да се каже Великомъченица, така мисля) и на нейната сестра, която ѝ е помагала.

Откъсвам се от базиликата и бягам към църквата, защото след малко ще притъмнее и край..Виждате, че междувременно заваля :(. И понеже за сигурност първо намирам Фонтана Треви ( за да не се омагьосам пак :) ),снимам ви църквата както се вижда от фонтана :

image

На входа ме посреща отчето, поздравява на италиански, а аз на български казвам "Добър ден, отче!". Засмян , отецът ми подарява една картичка и ме поздравява с "Добре дошла в Българската църква".
А на мен очите ми се напълват със сълзи. Но не се давам, продължавам напред, прекръствам се и целувам иконата, както правех като малка, когато баба ме повдигаше да целуна иконата, защото не стигах...

image

Вдясно от олтара са иконите на Исус Христос и на Свети Йоан Кръстител

image

А вляво - на Св.св. Кирил и Методий и Дева Мария
image

А това е олтарът :

image

В предишен постинг писах, но пак да кажа, че това всъщност е италианска църква, която Папата е предоставил за богослужения на Български език. Намира се точно срещу всеизвестния Фонтан Треви, който, сниман от църквата, изглежда така:

image

Поради тази причина цъквата се посещава от много хора, напълно заслужено, защото е една много красива църква наистина. Малко се скапах, когато бях там, другия път ще ви я наснимам по-подробно, обещавам!
Атмосферата е несравнима. В предишния постинг става ясно, надявам се, какво е усещането. Попът е някъде около 30-годишен и води службата много добре. Първо на български, а после на италиански. Хорът, за мое най-голямо учудване, също запя на български, с много добро произношение. Напълни ми се душата. Истинска православна, наша си, служба! Бях доста развълнувана, стана и късно и ...
 
Другия път няма да ходим по църкви, ще ви разходя "на зелено" :)
Надявам се да ви е харесака разходката, довиждане и до скоро!



Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. injir - Много ми хареса разходката! Чудно ...
03.11.2010 23:39
Много ми хареса разходката! Чудно е!
цитирай
2. kapito - Много ми хареса разходката! Чудно ...
03.11.2010 23:42
injir написа:
Много ми хареса разходката! Чудно е!

Радвам се много, пак ела !
цитирай
3. injir - С удоволствие!
03.11.2010 23:45
С удоволствие!
цитирай
4. 4aiotgluhar4e - Благодаря!
04.11.2010 00:02
Върна ме в много мили спомени.
Като минаваш покрай ди Треви, метни една мъъъничка монетка и за мен. Искам да се върна, а все не става. Писах на дядо Коледа, но му нямам вяра, миналата година обърка маршрута :)))
цитирай
5. inakrein - Благодаря за прекрасната разхо...
04.11.2010 08:05
Благодаря за прекрасната разходка! Беше несравнимо удоволствие за мен!
цитирай
6. osi4kata - чудесна разходка, Кап :)))
04.11.2010 08:41
чакам следващата :))

Поздрави, приятелче!
цитирай
7. kapito - Върна ме в много мили спомени. Като ...
04.11.2010 08:57
4aiotgluhar4e написа:
Върна ме в много мили спомени.
Като минаваш покрай ди Треви, метни една мъъъничка монетка и за мен. Искам да се върна, а все не става. Писах на дядо Коледа, но му нямам вяра, миналата година обърка маршрута :)))

Непременно, обещавам! :)
Наминавай пак!
цитирай
8. kapito - osi4kata - чудесна разходка, Кап :)))
04.11.2010 08:59
osi4kata написа:
чакам следващата :))

Поздрави, приятелче!

Ами тогава ела пак утре ! :)
Поздрав и за теб!
цитирай
9. kapito - Благодаря за прекрасната разхо...
04.11.2010 09:00
inakrein написа:
Благодаря за прекрасната разходка! Беше несравнимо удоволствие за мен!

И за мен беше радост да ти доставя удовослтвие!
Поздрав!
цитирай
10. karambol5 - НБлагодаря за красотата :)
04.11.2010 09:11
НБлагодаря за красотата :)
цитирай
11. smile999 - Хваната за твоята ръчица се разх...
04.11.2010 09:43
Хваната за твоята ръчица се разходих доволно!
Благодаря ти kapito!:-)
цитирай
12. makont - Ох, че хубаво,
04.11.2010 10:04
с право са казали:"Виж Рим и умри!, а аз ти казвам: видя Рим и живей с пълно сърце и душа! Усмивка от мен!
цитирай
13. kapito - Благодаря за красотата :) Моля, ...
04.11.2010 11:12
karambol5 написа:
Благодаря за красотата :)

Моля, ще има още, пак ела! :)
цитирай
14. kapito - Хваната за твоята ръчица се разх...
04.11.2010 11:14
smile999 написа:
Хваната за твоята ръчица се разходих доволно!
Благодаря ти kapito!:-)

А така, пак ще те взема утре! :))))
А като се върна някой ден, няма да бъде виртуално, обещавам! :))))
цитирай
15. kapito - makont - Ох, че хубаво,
04.11.2010 11:16
makont написа:
с право са казали:"Виж Рим и умри!, а аз ти казвам: видя Рим и живей с пълно сърце и душа! Усмивка от мен!

Репликата в оригинал е "Виж Неапол и умри", но за Рим е валидна поне толкова, колкото за Неапол. Всъщност нещата се променят, сега в Италия един от най-хубавите градове е Флоренция. Дано (както е по програма) отидем! Ще ви разхождам и там.
:)
цитирай
16. анонимен - Браво на теб!
04.11.2010 11:22
От твоите "цък" станах напълно "млък"... ;)))
цитирай
17. анонимен - СЛАВА НА БОГА!
04.11.2010 12:09
ПРЕКРАСНИ СПОМЕНИ В МЕН СЪБУДИ ЗА РИМ - ВЕЧНИЯ ГРАД, ЗА КОЕТО ОТ СЪРЦЕ БЛАГОДАРИЯ НА ПРЕСВЕТА ТРОИЦА, БОЖИЯТА МАЙКА, СВЕТИТЕ АНГЕЛИ, ЧЕСТНИЯ КРЪСТ, ВСИ СВЕТИИ, МОИТЕ РОДИТЕЛИ, МОЕТО СЕМЕЙСТВО И ВСИЧКИ ДОБРИ ХОРА, КОИТО МИ ПОМАГАХА! БЛАГОДАРИЯ ВИ! С ОБИЧ, ЕЛЕНА ГАВАЛЮГОВА
цитирай
18. kasnaprolet9999 - Хареса ми и още как, напълни ми се ...
04.11.2010 14:07
Хареса ми и още как, напълни ми се душата.
цитирай
19. kapito - parasol - Браво на теб!
04.11.2010 14:56
parasol написа:
От твоите "цък" станах напълно "млък"... ;)))

Ми цъках де! :) Какво сега:)))))))
Виж как млъкна :))))))))
Мерси, че намина, Слави :)
цитирай
20. kapito - анонимен - СЛАВА НА БОГА!
04.11.2010 14:57
анонимен написа:
ПРЕКРАСНИ СПОМЕНИ В МЕН СЪБУДИ ЗА РИМ - ВЕЧНИЯ ГРАД, ЗА КОЕТО ОТ СЪРЦЕ БЛАГОДАРИЯ НА ПРЕСВЕТА ТРОИЦА, БОЖИЯТА МАЙКА, СВЕТИТЕ АНГЕЛИ, ЧЕСТНИЯ КРЪСТ, ВСИ СВЕТИИ, МОИТЕ РОДИТЕЛИ, МОЕТО СЕМЕЙСТВО И ВСИЧКИ ДОБРИ ХОРА, КОИТО МИ ПОМАГАХА! БЛАГОДАРИЯ ВИ! С ОБИЧ, ЕЛЕНА ГАВАЛЮГОВА

А аз благодаря за прочита, Елена!
цитирай
21. kapito - Хареса ми и още как, напълни ми се ...
04.11.2010 14:58
kasnaprolet9999 написа:
Хареса ми и още как, напълни ми се душата.

Доволна съм, Пролетна!
Благодаря, че поспря и тук!
цитирай
22. andrinamark - Хей, благодаря ти! Чудесна ра...
04.11.2010 19:20
Хей, благодаря ти!
Чудесна разходка! Особено, когато спира при Бог!... :)
Прегръдка!*
цитирай
23. kapito - Хей, благодаря ти! Чудесна ра...
04.11.2010 20:03
andrinamark написа:
Хей, благодаря ти!
Чудесна разходка! Особено, когато спира при Бог!... :)
Прегръдка!*

Moля, пак ела утре, ще сме "на зелено" :)
цитирай
24. lokos - По-добре късно, отколкото никога! ...
04.11.2010 20:05
По-добре късно, отколкото никога! :)
И аз бях с теб по тези места, благодаря!
цитирай
25. kapito - По-добре късно, отколкото никога! ...
04.11.2010 20:07
lokos написа:
По-добре късно, отколкото никога! :)
И аз бях с теб по тези места, благодаря!

Моля, моля, за утре приготви да опечем малко кебапчета на теферич !
:)
Мерси, че намина, макар и късно! :))))))))))))))))
цитирай
26. анонимен - "Сан Клементе"
04.11.2010 21:15
Да беше отишла в Сан Клементе, като си искала да видиш още нещо за Кирил и Методий.
цитирай
27. kapito - Да беше отишла в Сан Клементе, като ...
04.11.2010 21:20
анонимен написа:
Да беше отишла в Сан Клементе, като си искала да видиш още нещо за Кирил и Методий.

Направи ми схема и ако мога - ще ида :)
Да не мислиш, че е толкова лесно, аааамаха! :)
Благодаря за прочита!
цитирай
28. yotovava - Така е, цял ден си се разхождаш,
04.11.2010 21:34
човек да ти завиди :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Гуш!
Валя
цитирай
29. kapito - yotovava - Така е, цял ден си се разхождаш,
04.11.2010 21:35
yotovava написа:
човек да ти завиди :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Гуш!
Валя

Не бе, имам само около 2 часа в общия случай!
Но и на това съм доволна! :)))
цитирай
30. monaliza121 - Разглеждам ти репортажите римски
04.11.2010 22:42
И да знаеш как ме стяга гърлото от спомени...
цитирай
31. kapito - monaliza121 - Разглеждам ти репортажите римски
05.11.2010 08:23
monaliza121 написа:
И да знаеш как ме стяга гърлото от спомени...

Спомените са това, което ни остава.
Минавай пак
цитирай
32. lila - красиви са църквите, но аз замръ...
05.11.2010 16:05
красиви са църквите, но аз замръзнах при гледката на този фонтан пак...тонове мрамор - могъщо нещо!
здравей, капито!
цитирай
33. kapito - красиви са църквите, но аз замръ...
05.11.2010 16:11
lila написа:
красиви са църквите, но аз замръзнах при гледката на този фонтан пак...тонове мрамор - могъщо нещо!
здравей, капито!

Мерси, че намина, виж, има специален постинг за фонтана :)
цитирай
34. анонимен - Браво, развиваш се бурно. За 5 дни - ...
05.11.2010 17:00
Браво, развиваш се бурно. За 5 дни - цели 3 църкви, това си е направо твой личен рекорд. Трябва да се полее, което както разбирам, ще се прави на "тИфИрича". Много хубава дума си сътворила, какво е това скучно теферич, така де... А може би си от източните покрайнини, те така произнасят съгласните и широко ползват звучната бълг. дума "облякана"? Разбирам, че в религиозен екстаз си литнала и към Сан Клементе. За да не се налага още веднъж да четем неграмотните ти пояснения, се налага да те образовам, обяснявайки някои явно непознати ти думички. Това, което се вижда от снимката и си кръстила "централен свод", най-вероятно е главният олтар. Другото, което не знаеш как да наречеш/ ниша...зала.../, обикновено му казват капела, може и олтар, зависи. Онова "нещо като подземие" би могло да бъде крипта, ако нямаш нищо против. Запиши си думичките и ги ползвай правилно/ не като антикварен и античен, които пак не си ги докарала напълно, ама не ми се занимава повече с обяснения/. Ето ти "схема" за Сан Клементе, точно зад Колизеума, по продължението на Фори империали, но входът е от малка странична уличка. Имай предвид, че се плаща вход, за да слезеш на долните нива, които са по-интересни.
http://www.basilicasanclemente.com/location.htm
цитирай
35. kapito - За теферич имаш право, ще го попр...
05.11.2010 20:21
За теферич имаш право, ще го поправя. Религиозен екстаз в мене трудно се открива обаче. И за твое огромно съжаление , "познавачо", изобщо не съм стигнала още до Базилика "Сан Клементе". А ако беше толкова голям познавач, щеше веднага да разбереш, че снимките, залите, криптата и другите подобни, изобщо не са оттам. Става дума за Basilica Monastero Di S. Prassede , която ти, който си така наясно със всичко, изобщо не знаеш даже, че съществува. На мен ми е простено, аз съм един прост инженер, икономист и преподавател по толкова несъществената финансова логистика, че мога да си ги обърквам колкото си искам. Но ти.... особено с твоите претенции, изобщо нямаш това право. Понякога не е нужно да си толкова злъчен. Носи негативност, която се изсипва върху самия теб.
Ето да се ограмотиш малко http://www.tesoridiroma.net/chiese_medioevo/santa_prassede.html
цитирай
36. анонимен - За теферич имаш право, ще го попр...
05.11.2010 20:33
kapito написа:
За теферич имаш право, ще го поправя. Религиозен екстаз в мене трудно се открива обаче. И за твое огромно съжаление , "познавачо", изобщо не съм стигнала още до Базилика "Сан Клементе". А ако беше толкова голям познавач, щеше веднага да разбереш, че снимките, залите, криптата и другите подобни, изобщо не са оттам. Става дума за Basilica Monastero Di S. Prassede , която ти, който си така наясно със всичко, изобщо не знаеш даже, че съществува. На мен ми е простено, аз съм един прост инженер, икономист и преподавател по толкова несъществената финансова логистика, че мога да си ги обърквам колкото си искам. Но ти.... особено с твоите претенции, изобщо нямаш това право. Понякога не е нужно да си толкова злъчен. Носи негативност, която се изсипва върху самия теб.
Ето да се ограмотиш малко http://www.tesoridiroma.net/chiese_medioevo/santa_prassede.html



Душо любима с червена шапчица, къде съм написал, че са от Клементе? За разлика от тебе съм ходил поне 5 пъти в Клементе и няма как да ми пробуташ други снимки, без да те разоблича с кеф.
А да се четем внимателно, а?
цитирай
37. kapito - От това ти изречение "Разб...
05.11.2010 21:55
От това ти изречение "Разбирам, че в религиозен екстаз си литнала и към Сан Клементе. "
Доста внимателно чета, дори и когато четивото не ми е чак толкова интересно. И не можа ли да го разгледаш , айде да не е за един път, ама за два пъти Сан Клементе, че ти се наложи да ходиш чак 5 пъти, а Синя шапчице? :))))))))))
цитирай
38. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
05.11.2010 22:30
Аз не разбрах..като си ходил 5 пъти там та какво? Папата за плифера ли държа, шо ли?
Писнало ми е от идиоти, които смятат 1. че за един ден трябва да посетиш максимален брой туристически "забележителности.
И 2ро, които смятат че трябва да си на 100% запознат със вси1ко преди да го посетиш.
Някои хора изобщо не са сноби, какъвто ти се опитваш да се изкараш, и просто обичат да се разхождат и да разглеждат красотите, без ни най- малко да им пука от кой век били или пък за какво ги строили.
Хайде бегай си чети енциклопедията и ни остави на мира.
Аман от енциклопедийни туристи.
цитирай
39. tryn - Благословена да си, Капи!
10.11.2010 19:18
Сякаш се докоснах до Бога.
Благодаря!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kapito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 843789
Постинги: 181
Коментари: 2461
Гласове: 5817
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930